Publicerad: 2023-03-31

Unga reklamtalanger tävlade med sina kreativa idéer för att lyfta Alzheimerfonden

Reklamtalanger från byråer och produktionsbolag var med i årets Young Lions tävling. Kreatörernas uppgift var att ta fram kreativa idéer i olika kategorier. Den 30 mars var det prisutdelning hos TV4 och vinnarna får representera Sverige i den internationella reklamtävlingen i Cannes i juni.

Reklamtävlingen Young Lions är till för kreatörer upp till 30 år och som jobbar inom kommunikationsbranschen. I år är kategorierna för tävlingen media, film, pr och digitalt och alla deltagare har fått en brief från Alzheimerfonden. Årets bidrag bedöms av en jury och vinnarna avslöjas på prisutdelningen den 30 mars hos TV4. 

De vinnande teamen:

FILM: Joel Ängeby och Max Lander från Parapix med Ett liv i revy

MEDIA: Julia Earnshaw Staberg och Frida Söderberg från BCW med Känn igen dig i tid

PR: Adrian Dimle och Viktor Sommer från ATG Inhouse med DOF – De ofrivilligas fackförbund 

DIGITALT: Daga Simonsson och Julia Holtback Yeter från Forsman & Bodenfors med Minnenas museum
 

-Vi på Alzheimerfonden är så imponerade över alla fantastiska bidrag. Vi är glada över och tycker det är viktigt att få synas i detta sammanhang. Vi hoppas att dessa kreativa reklamkoncept kan hjälpa oss att samla in mer pengar till forskningen. Bra jobbat allihopa, säger Sophia Du Rietz, marknadsansvarig för Alzheimerfonden.